کد خبر: ۷۵۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

عکس| بهترین ژل برای زاویه‌سازی صورت/ عوارض ژل تقلبی

تزریق ژل باعث پر شدن پوست‌های شل می‌شود و همچنین زاویه صورت و دیگر قسمت‌های بدن را پرتر و جوان‌تر می‌کند. تزریق ژل برای زاویه‌سازی معمولا در گونه‌ها، خط فک و چانه انجام می‌شود.
عکس| بهترین ژل برای زاویه‌سازی صورت/ عوارض ژل تقلبی
آفتاب‌‌نیوز :

تزریق ژل یک روش غیر تهاجمی برای صاف کردن و برطرف کردن چین و چروک‌های صورت و خطوط پیری است. علاوه بر این تزریق ژل روشی برای فرم دادن به صورت طبق سلیقه‌ی بیمار است. ماده‌ی اصلی در تزریق ژل اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و باعث افزایش حجم و آبرسانی به پوست می‌شود. افزایش سن باعث نازک‌تر شدن و کاهش انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. تزریق ژل باعث پر شدن پوست‌های شل می‌شود و همچنین زاویه صورت و دیگر قسمت‌های بدن را پرتر و جوان‌تر می‌کند. تزریق ژل برای زاویه‌سازی معمولا در گونه‌ها، خط فک و چانه انجام می‌شود.

این ژل‌ها در برند‌های مختلفی وجود دارند، اما برند‌های تقلبی زیادی در ایران استفاده میشوند که میتواند عوارض جدی داشته باشند. مطالعه‌ی این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین مارک فیلر را انتخاب کنید و با ژل‌های تقلبی و عوارض آن‌ها آشنا شوید.

تزریق ژل برای فک

عکس| بهترین ژل برای زاویه‌سازی صورت/ عوارض ژل تقلبی

تزریق ژل برای زاویه سازی فک یک عمل زیبایی است که افزایش حجم فک و کانتور پایین صورت می‌شود. افزایش حجم جزئی فک میتواند ساختار فک را بهبود بخشد، خط فک را مشخص‌تر کند و تمایز بیشتری بین خط فک، گردن و سایر قسمت‌های صورت ایجاد کند.

ژل‌های مختلفی برای این امر ساخته شده اند. اما بهتر است که به دنبال ژل استاندارد و با کیفیت باشید تا هم از خطرات احتمالی ژل‌های نامرغوب در امان باشید و هم اینکه نتایج بهتری را بتوانید از تزریق ژل به فک خود بدست آورید. از با کیفیت‌ترین و پر استفاده‌ترین این ژل‌ها می‌توان به: آلباکسین، ژوویدرم، الانسه، ریووانس و رووفیل اشاره کرد. این ژل‌های هیالورونیک اسید تائیدیه FDA دارند.

تزریق ژل برای گونه چیست؟

عکس| بهترین ژل برای زاویه‌سازی صورت/ عوارض ژل تقلبی

گونه‌های پف کرده هم زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهند و هم حالت طبیعی ندارند. تزریق ژل می‌تواند شکل گونه‌ها را طبیعی‌تر کند. تزریق ژل‌های تجزیه پذیری مانند هیالورونیک اسید، هیدورکسی آپاتیت کلسیم و پلی کاپرولاکتون می‌تواند گونه را کانتور کند و بالا ببرد. نتیجه‌ی درمان با توجه به مواد مورد استفاده و شرایط هر فرد می‌تواند از ماه‌ها تا سال‌ها ادامه داشته باشد.

بهترین ژل‌های مورد استفاده برای زاویه سازی صورت کدامند؟

ژل جالپرو

ژل جالپرو یک محلول تزریقی قابل جذب استریل است که باعث بهبودی بافت پوست، به حداقل رساندن چین و چروک‌های ظاهری صورت و ایجاد ظاهری بهتری می‌شود. جالپرو شامل دو بطری کوچک حاوی اسید‌های لیوفیل شده (گلیسین، ال پرولین، ال لوسین، ال لیزین) و دو آمپول که هر کدام حاوی هیالورونات سدیم هستند و باید با اسید‌های آمینه مخلوط شوند.

جالپرو انواعی دارد که هر کدام برای دوره سنی خاصی تهیه شده اند تا نسبت به شرایط پوستی سنین مختلف بتواند بهترین عملکرد را در رفع چین و چروک و جوان سازی داشته باشد. (منبع: https://liyaclinic.com/?p=۱۱۹۲)

ژل پروفایلو

خانم‌ها و آقایان بالای ۳۰ سال، به مرور دچار افتادگی پوست، چین و چروک یا خشکی پوست می‌شوند. بدلیل بوجود آمدن این مشکلات، افراد بدنبال تزریق ژل پروفایلو به قسمت‌های مختلف بدن خود هستند.

تزریق ژل پروفایلو که از اسید هیالورونیک ساخته شده به کاهش روند پیری صورت کمک میکند. این محصول با تحریک تولید کلاژن، الاستین و سلول‌های بنیادی چربی باعث درمان حالت‌های نامتقارن صورت میشود. ترشح هیالورونیک اسید توسط ژل پروفایلو باعث ترمیم طبیعی پوست میشود و تا شش ماه ماندگار است.

ژل رستیلن

ژل رستیلن تنها فیلر گونه با فناوری XpresHAn است که باعث ترمیم زوایای طبیعی صورت میشود و ظاهر صورت را بهبود می‌بخشد.

ژل‌های تقلبی میتوانند کشنده باشند

در حالی که همه‌ی مواد آرایشی تقلبی مضر هستند، اما برخی از آن‌ها ممکن است باعث مرگ شوند. در سال‌های اخیر استفاده از ژل‌های تقلبی باعث بستری شدن در بیمارستان، فلج و حتی مرگ صد‌ها نفر شده است.

تزریق ژل تقلبی به دو دلیل میتواند خطرناک باشد. اول اینکه از لحاظ مالی به صرفه نیست، چون در نهایت هیچ نتیجه‌ای ندارد. درواقع کسانی که ژل تقلبی تزریق می‌کنند در نهایت به نتیجه‌ی خاصی نمیرسند شاید در چند روز اول بعد از تزریق تغییرات کوچکی را مشاهده کنند، اما نتیجه‌ی درمان به اندازه ژل‌های واقعی دوام ندارد.

دومین مسئله که اهمیت بیشتری دارد این است که تزریق ژل تقلبی میتواند باعث مشکلات جدی و حتی مرگ شود. یک محصول تقلبی ممکن است از هر ماده‌ی ناشناخته‌ای درست شده باشد، چون هیچ کنترلی در روند ساخت آن وجود ندارد و می‌تواند باعث واکنش‌های شدید مانند واکنش‌های آلرژیک، عفونت، زخم و نکروز (مرگ) پوست یا بافت اطراف شود. در برخی موارد درمان این مشکلات بسیار سخت است، چون شناخت کافی از مواد تشکیل دهنده‌ی یک ژل تقلبی وجود ندارد.

چگونه از ژل‌های تقلبی استفاده نکنیم؟

ساده‌ترین روش برای جلوگیری از درمان با ژل‌های تقلبی این است که به یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

جعبه‌ی فیلر مورد استفاده را چک کنید.

قبل از تزریق ژل از پزشکتان بخواهید تا جعبه‌ی آن را به شما نشان دهد. باید روی جعبه یک هولوگرام وجود داشته باشد. البته ممکن است شما قادر به تشخیص صحت آن نباشید پس بهتر است به طور شفاف در این باره با پزشکتان صحبت کنید.

قیمت محصول مهم است

معمولا محصولاتی که قیمت خیلی کمی دارند به احتمال زیاد تقلبی هستند. اگر هزینه‌ی درمان به طور چشمگیری کم است بهتر است دقت کنید که از محصولات تقلبی استفاده نمی‌شود.

علائم خود را بررسی کنید

اگر تزریق برای شما بسیار دردناک بود بهتر است به نحوه صحیح تزریق ژل دقت کنید. سایر عوارض جانبی که باید به آن‌ها دقت کنید: قرمزی مداوم همراه با تورم، کبودی عمیق پوست (میتواند نشان دهنده انسداد رگ خونی یا بافت نرم باشد) و خطوط کانتور سخت و نامنظم. هر وضعیت اورژانسی، مانند عفونت یا حساسیتی که میتواند بر بینایی یا دیگر عملکرد‌های بدن تاثیر گذار باشد باید فورا درمان شود.

از یک پزشک باتجربه کمک بگیرید

اگر عوارض گفته شده را تجربه کردید به پزشکی که تزریق را برای شما انجام داده مراجعه کنید و چناچه به نتیجه نرسیدید بهتر است به پزشک دیگری مراجعه کنید. در نهایت بعد از رفع مشکل میتوانید اقدامات قانونی برای شکایت از پزشک را انجام دهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین